Service en Onderhoud

Klanten worden steeds veeleisender als het gaat om service en een goede dienstverlening. Het is dus belangrijk dat u de producten waarop service wordt verleend, goed beheert. Daarnaast moet u uw servicemonteurs snel en eenvoudig kunnen inplannen zodat ze tijdig bij de klant zijn. Met Ridder IQ Service en Onderhoud software heeft u uw service goed in de hand.


Voor wie?

Ridder iQ Service en Onderhoud is bedoeld voor bedrijven die service willen verlenen op hun producten, of die nu door henzelf zijn geproduceerd en geleverd, of door een ander bedrijf.

Hoe werkt het?
Producten waarop service wordt verleend, worden in Ridder iQ als serviceobject aangemaakt. Per serviceobject kunt u aangeven wie de eigenaar is, waar het product zich bevindt en wie de contactpersoon is. Ook kunt u aangeven in welke order het product geproduceerd of verkocht is. En natuurlijk kunt u zaken als tellerstanden, garantiedata, standaard onderhoudsmonteurs, en andere specifieke kenmerken aangeven.

Objectbomen
Om goede service te verlenen is het belangrijk om inzicht te hebben in zowel de as built als de as maintained situatie van een serviceobject. Ridder iQ biedt de mogelijkheid om de as built situatie direct in te lezen in een objectboom van een serviceobject. Ook biedt Ridder iQ de mogelijkheid om handmatig een objectboom aan te maken, bijvoorbeeld voor extern geproduceerde serviceobjecten.

Servicebonnen
Naast het eenvoudig aanmaken en beheren van de serviceobjecten biedt Ridder iQ de mogelijkheid om servicebonnen aan te maken. Er kan direct een servicebon aangemaakt worden vanuit een serviceobject of relatie zodat het materiaalgebruik en de bestede uren bij te houden of te boeken per servicebon. De verschillende tarieven van kilometers en machine-, reis-, en manuren kunnen worden vastgelegd en beheerd in de stambestanden.

Facturering
De servicebon kan gefactureerd worden volgens een vooraf vastgelegd principe. Dit kan bijvoorbeeld een groepring zijn van uren per monteur of uren per week. Vervolgens is er de mogelijkheid om de factuur te wijzigen ten opzichte van de geboekte uren en materialen. Dit kan voorkomen bij het geven van garantie, kortingen en het maken van afrondingen.

Ridder Webinar

23 augustus 2017
14:00
,
Meer informatie en aanmelden

Neem contact op met onze specialist

Robert ter Burg
r.terburg@ridder.nl
+ 31 (0)341 - 412 984


Andere oplossingen

Service App

Service remote app

De complete (off-line) field service app voor uw service- of montage medewerkers

Shopfloor Control

Shop Floor Control

Stuur papierloos uw productie aan en krijg real-time inzicht in de status van de lopende bewerkingen.

Productieplanning

Productieplanning

Plan middels een gantt chart uw productie en maak uw capaciteit en bezetting inzichtelijk